אטיאס: "מרן יפגע בש"ס בגלל אגו של מישהו פגוע?"

אסתי פלד 6 Comment on אטיאס: "מרן יפגע בש"ס בגלל אגו של מישהו פגוע?"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חבר הכנסת לשעבר אריאל אטיאס התראיין הערב למהדורה המרכזית ברדיו "קול חי" ושיחזר בשיחה מיוחדת עם אבי מימרן את כל ההיסטוריה שחווה בכל תקופתו כבכיר בסיעת ש"ס וגולל את השתלשלות העניינים עם חזרתו של ח"כ אריה דרעי לש"ס.

"מרן עשה את המינוי של אריה דרעי בחפץ לב ומתוך תחושה של החזרת הפיקדון כמו שהכריז, כל טענה אחרת כאילו כפו עליו והוא עשה זאת בלית ברירה, היא של אינטרסנטים מובהקים."

אטיאס ציין: "מרן קרא לי לפני הבחירות הקודמות כשהוא בחרדה גדולה בעקבות פתיחת מפלגות קיקיוניות שהסבו לש"ס נזק ואמר לי, למה שהרב דרעי ישאר בחוץ? כמה כוחות יש לו, הוא הרי היה איתנו תמיד, דבר על ליבו שיחזור.

"כולנו זוכרים איך שמרן קרא לו קבל עם ועולם לפני 15 שנה כשהוא נאלץ להזיזו מתפקידו בעקבות הנסיבות והראה לו חיבה יתירה ונדירה כשאפילו משפחתו של מרן נדהמה מגילויי החיבה.

לפני כמה שנים כשדרעי הציע לו בזמנו שיפתח מפלגה שסרה למרותו ותפנה לקהלים אחרים, כמובן רק עם רשותו, מרן לא הסכים והתנגד בתוקף, כי הוא ראה בזה פגיעה במפעל חייו, ודרעי נשמע לו בכל צעד ושעל.

אטיאס חשף: "אני הק' הייתי נוכח כשדרעי נכנס למרן כשעלה נושא פתיחת מפלגה מצידו, מרן אמר לו בזה"ל: "ר' אריה אתה ראוי לכל תפקיד, תוותר על הרעיון, בוא אלינו" אמר ולא יסף. מיותר לציין שדרעי הוריד את הרעיון במקום.

הצביעות של שטבון
אטיאס תקף בחריפות את צביעותו של ח"כ שטבון שנמצא במפלגה המתיימרת כביכול לעזור לציבור החרדי לאחר כל ההרס שהוא גרם במפלגה הקודמת, הוא הנחה שולל את הציבור פעם אחר פעם, בכל התקציבים של הישיבות, בחוק רבני צוהר, בקיצוץ קצבאות הילדים, ופתאום כעת הוא פורש טלפיו כאומר טהור אני…

"יחד" ממשיכים בכזב ששס יכולה לגרום אוסלו ג' והם קמו למנוע זאת, זה שקר זול, ש"ס היא מפלגת ימין, הצביעה המון חוקים ימניים, הצהירה שתתמוך בימין אפילו שבגללה היא ישבה באופזיצייה בכנסת האחרונה.

מי לא ממושמע?
סיעת ש"ס ממושמעת לגדוליה, הקובע בש"ס היא מועצת חכמי התורה ונשיאה, מרן שלח אותי עשרות פעמים להתייעץ עם מועצת החכמים גם בעניין חזרתו של דרעי, תמיד היה אומר לי:" אני לא רוצה להחליט דבר, דבר עם המועצת תתייעץ איתם והשיבני דבר, שיהיה סוד בינינו".

בעניין ה"קופסא השחורה" שישי טוען שמחזיק באוצרו אמר אטיאס:" אין קלטת, לא יכולה להיות, זה ביזיון עצום לעולם התורה לומר דבר כזה, לא ייתכן שמפעל חייו של מרן מעניין אותו פחות מהתואר של ישי, לומר שמרן אישר לו דבר כזה, זו דמגוגיה זולה, ישי עצמו יודע שאין דבר כזה."

אטיאס ציין כי "הרב בעדני העלה בזמנו את הרעיון של השלישייה ומרן קפץ על זה כמוצא שלל רב כדי למצוא נוסחה שתחזיר את דרעי כי הוא האמין ביכולותיו. הרב בעדני ניהל דיאלוג ארוך וצפוף עם ישי ולקח עליו ערבות וניסה להשאיר אותו בסיעה כשישי דוחה כל אופציה מצידנו,

ישי ידע שמרן הבטיח לדרעי את חזרתו, בזמן השלישייה נכתב שהתפקיד החשוב ביותר הוא לישי ודרעי הסכים להכל ולא דרש את המקום הראשון הכל בשביל השלום.

שני הדברים שגרמו בסופו של דבר לפיצוץ של ח"כ אלי ישי בדיאלוג מול הרב בעדני: 1, רצה שחצי מחברי הסיעה יהיו מינויים שלו, (ריצ'רץ'). 2. לפתוח מפלגה עם אורי אריאל מתקומה שהוא ואנשיו היו נגד כל מפעל חייו של מרן ודעתו כידוע.

בעניין פרישתו מהכנסת אמר אטיאס: "לקחתי פסק זמן בשביל הנפש שלי ולטובתי, אני ממשיך לעזור לש"ס בכל מאודי".



6 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    אטיאס כל מילה בסלע רק חבל שאתה נזכר רק עכשיו

  2. 5

    תאוריה וסברות יפות.
    אך הן לא עומדות מול הוכחות מפורשות של 3 קלטות ושל עדות הרה"צ יורם אברג'יל. שמוכיחות שמרן רצה את אלי בהנהגה.
    ולתאוריות – באמת כשהרב שלט על שס הוא לא רצה שיפתחו מפלגה אחרת, אך כנראה שראה שבמצב שנוצר בהעדרו הצפוי צריך גם תנועה אחרת שתביא עוד קהלים ותהיה הנהגה נקייה בלי כיסוחים וגידופים.

  3. 4

    אטיאס היה בן בית אצל מרן ו הוא אדם נאמן, אין עוד מקום להסתפק!!

  4. 3

    ניכרים דברי אמת, ולכן הפעם אצביע ש"ס

  5. 2

    ישר כח על הדברים חבל שהם נאמרים רק עכשיו או נאמרו אבל לא כולם שמעו אותם -מספיק

  6. 1

    אריאל אטיאס, חזור אלינו, מתגעגעים לקול שפוי פה….